Статистика
Онлайн всього: 2 Гостей: 2 Користувачів: 0
|
Соціальний захист
Бурлаченко Ірина Миколаївна
Якщо можете щось зробити
або мрієте про щось – дійте,
адже у сміливості усе:
і геніальність, і сила, і чари
І.В.Гете
СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ
– спеціаліст з виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який
покликаний створювати сприятливі соціальні умови для розвитку і соціалізації
особистості.
Метою роботи соціально-психологічної служби школи є забезпечення
соціально-психологічного патронажу дітей та молоді в системі освіти, сприяння
взаємодії школи, сім’ї, органів влади, місцевого самоврядування, правопорядку,
соціальних служб для молоді тощо; формування здатності до адаптації, здійснення
соціалізації учня і створення умов для його сприятливого розвитку.
Орієнтуючись на дану мету соціальний педагог
ЗОШ І-ІІІ ступенів №4
м.Роздільна ставить перед собою такі завдання на 2011-2012 н. р.:
- здійснювати посередництво
між освітніми установами, сім’єю, громадськістю; організовувати їх
взаємодію з метою створення умов для всебічного розвитку дітей і
підлітків;
- сприяти подоланню
особистісних, міжособистісних, внутрішньосімейних конфліктів, надавати
потрібну консультативну психолого-педагогічну допомогу дітям і підліткам,
дітям "Групи ризику”, дітям, які потребують піклування;
- залучати до
культурно-освітньої, профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої, творчої
роботи, різні установи, громадські організації, творчі спілки, тощо;
- сприяти виявленню
здібностей, обдарувань, розкриттю талантів; дбати про професійне
самовизначення та соціальну адаптацію учнівської молоді;
Соціально-психологічна служба працює за такими основними напрямками:
1.Діагностичний:
- вивчення та оцінка
особливостей діяльності і розвитку учнів, мікроколективу (класу чи
референтної групи), шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних
об’єднань;
- дослідження спрямованості
впливу мікросередовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання,
позитивного виховного потенціалу та джерел негативного впливу на дітей та
підлітків.
2. Прогностичний:
- прогнозування на основі
спостережень посилення позитивних чи негативних сторін соціальної
ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи груп;
- прогнозування результатів
навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів
становлення особистості.
3. Консультативний:
- надання рекомендацій
(порад) учням, батькам, учителям та іншим особам з питань соціальної
педагогіки;
- надання необхідної
консультативної психологічної соціально-педагогічної допомоги дитячим,
молодіжним об’єднанням, дітям, підліткам, які потребують піклування чи
знаходяться в складних життєвих ситуаціях.
4. Захисний:
- забезпечення дотримання
норм охорони та захисту прав дітей і підлітків;
- представлення їхніх
інтересів у різноманітних інстанціях (служби у справах неповнолітніх,
міліції, суду, тощо).
5. Профілактичний:
- переконання учнів у
доцільності соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового
способу життя;
- сприяння запобіганню
негативним явищам в учнівському середовищі.
6. Соціально-перетворювальний:
- надання соціальних послуг,
спрямованих на задоволення соціальних потреб учнівської молоді;
- здійснення
соціально-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу;
- соціально-педагогічнипй
патронаж соціально незахищених категорій дітей;
- сприяння соціальній
адаптації і професійному самовизначенню особистості.
7. Організаційний:
- координація діяльності та
взаємодії усіх суб’єктів соціального виховання;
- сприяння соціально корисній
діяльності дітей та підлітків;
- формування демократичної
системи взаємостосунків у молодіжному середовищі, а також серед
дітей та дорослих.
Дитинство – найважливіший період у становленні особистості.
Саме тоді людина потребує найбільшої уваги та захисту. Від ставлення до дітей,
розуміння їхніх проблем, інтересів та потреб, стану охорони дитинства залежить
доля кожної людини і розвиток суспільства загалом.
Немає, на жаль, шкільних навчальних закладів, де не навчалися б діти з
незахищених категорій. Держава надає таким родинам, де виховуються такі діти,
грошову та іншу допомогу. Але цим дітям, родинам, які їх виховують, потрібна ще
й педагогічна та соціально-психологічна допомога.
Діти соціально незахищених категорій
Сирота
|
Це дитина, у якої:
- батьки померли;
- мати померла, дані про батька у свідоцтві про народження дитини були
записані за вказівкою матері
|
Позбавлені батьківського піклування
|
Це дитина, яка залишилася без батьківського піклування, тому що:
- батьки були позбавлені батьківських прав;
- дитину відібрали у батьків за рішенням суду;
- батьки визнані судом без вісті відсутніми;
- батьки визнані судом померлими;
- батьки визнані недієздатними;
- батьки знаходяться в місцях позбавлення волі;
- батьки знаходяться під вартою під час слідства;
- батьки знаходяться у розшуку;
- тривала хвороба батьків, яка зашкоджує виконанню батьківських обов’язків;
- батьки невідомі.
|
Дитина-напівсирота
|
Дитина, в якої помер один з батьків
|
Дитина одинокої матері
|
Дитина, яку виховує тільки мати, тому що:
- дані про батька у свідоцтві про народження дитини не були записані за вказівкою матері;
- батько дитини помер (або батько дитини визнаний судом без вісті відсутнім,
або батько дитини визнаний судом померлим, або батько дитини визнаний недієздатним, або батько
дитини знаходиться у розшуку), до того ж, призначити дитині пенсію через
втрату годувальника неможливо, бо він не мав достатнього трудового стажу.
Одинокі матері стоять у обліку в УТСЗН та отримують там на дитину допомогу
одинокої матері
|
З багатодітної родини
|
Дитина мешкає в родині, де виховується три та більше дітей (зокрема, які
знаходяться під опікою або піклуванням)
|
Дитина, яка постраждала внаслідок аварії на ЧАЕС
|
Це дитина, у якої: батько або один з батьків мають статус постраждалого
внаслідок аварії на ЧАЕС, що підтверджено посвідченням.
|
Дитина з вадами
|
Статус дитини з вадами надає медичний заклад (є посвідчення)
|
З малозабезпеченої
родини
|
Малозабезпечена родина – це родина, яка стоїть на обліку в УТСЗН та
отримує там допомогу .
|
ГРАФІК роботи соціального педагога
ЗОШ І-ІІІ ст. №4 м.Роздільна
Бурлаченко Ірини Миколаївни
на 2011-2012 навчальний рік
Дні тижня
|
Години роботи
|
Функціональні обов’язки
|
Понеділок
|
11.00 – 14.00
|
Соціально – педагогічне дослідження (індивідуальна і групова діагностика).
Соціальне інспектування: відвідування родин на дому, батьків за місцем
роботи; бесіди з батьками.
|
Вівторок
|
10.00 – 15.00
|
Консультативна робота: індивідуальне та групове консультування учнів,
батьків та вчителів. Проведення корекційної роботи.
|
Середа
|
09.00-15.00
|
Методичний день: самопідготовка, робота з літературою у бібіліотеці, пошук
матеріалу для проведення виховних годин; участь у семінарах, методичних
об’єднаннях, тренінгах.
|
Четвер
|
11.00 – 15.00
|
Профілактична та розвивальна (індивідуальна і групова);соціальна робота з
учнями. Психологічна просвіта: виступи перед учнями (виховні години).
|
П’ятниця
|
13.00-17.00
|
Обстеження житлово-побутових умов соціально незахищених категорій дітей.
|
|
Календар
« Травень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|